Anadolu’dan tüm dünyaya eşsiz bir kültürel miras, çok özel bir turizm rotası, yeni ve keşfedilmeyi bekleyen bir kültürel ve doğal destinasyon… TDGD, Frig Vadisi’nin hazırlanacak projeler ve kapsamındaki geleneksel hale gelecek yerel ve uluslararası etkinliklerle yörenin en çok turistik talep görecek destinasyon markası olmasını hedefliyor.
Bilindiği gibi iklim değişikliğinin en başta su kaynaklarının tükenmesi, gıda üretimi imkânının ortadan kalkması, sel, fırtına, sıcak hava dalgası ve susuzluk sebebiyle meydana gelen ölümler gibi pek çok olumsuz etkisi söz konusu. Bilim insanlarına göre hemen adım atılmadığı takdirde, bu etkiler artarak devam edecek. Dünyada iklim değişikliğine dikkat çekmek, sorunları ortaya koymak, çözüm yollarını araştırmak için elbette ki pek çok çalışma ve etkinlik yapılıyor. TDGD de Bolu’nun öncelikle Türkiye’de, sonrasında ise dünyada bu konuyu sahiplenme açısından en uygun destinasyon olduğu düşüncesinden hareket ederek Bolu Uluslararası İklim Zirvesi’ni gerçekleştirmeyi planlıyor.
TDGD; doğaya ve insan hayatına önem veren bir yaklaşım sunan, dünyada «marka kent» olma yolunda ilerleyen bir belediye ve dünyada tanınır bir şehir olmayı hedefleyen Bolu’nun, bu hedefine ulaşmasını destekleyecek, “bir turizm kenti” olarak daha çok tanınır olmasını sağlayacak etkinlikler tasarlıyor. Bolu’da 4 mevsimi kucaklayacak 4 festival ve Bolu’nun yaratacağı değer olarak konumlandırdığı 5. mevsim kapsamındaki çalışmalarını projelendiriyor.
TDGD, pandemi dönemine de çok uygun olan dijital bir tanıtım projesiyle Bolu’nun sadece Türkiye’de değil, dünyada da «Aşçılar diyarı» tanımlamasıyla anılmasını, Bolu’nun gastronomik kültürünün ve yemeklerinin bilinir kılınmasını hedefliyor. Odak noktasına turizmin gizli kahramanları olan aşçıları alıyor, başrolü ise Bolulu aşçılara veriyor.
TDGD, dünyada sadece Halfeti’de yetişen Karagül’ün gerek Türkiye’de gerek dünyada layıkıyla tanıtılabilmesi amacıyla süreklilik arz eden bilgilendirme etkinlikleri ve kamuoyunun dikkatini çekecek projeler planlıyor.
TDGD, bu projeyle üç semavi dinin buluşma noktası İstanbul’a, “inanç turizmi” çerçevesinde gelecek yabancı turist sayısını artırmayı amaçlıyor. İstanbul’un iddialı bir inanç turizmi destinasyonu olma yolunda atacağı adımları içeren, küresel turizm pazarından nasıl pay alacağına dair uzun vadeli iş hedeflerini netleştiren çalışmalarını projelendirmeyi sürdürüyor.
TDGD, bu projesiyle yerli ve yabancı turistlerin İstanbul’da en çok ziyaret ettiği destinasyonların başında gelen Sultanahmet’te ve civarında hizmet veren restoranların çalışanlarının “turistleri karşılama, ağırlama, sofra düzeni ve Osmanlı mutfağı” konularında eğitilmesini, bu şekilde turistlere çok daha iyi ve nitelikli hizmet verilmesinin sağlanması amaçlıyor.
Mezopotamya’dan Batı’ya yön veren, kadim medeniyetlerin yaşam kültürü, insanlık tarihinin ortak mirası, dünyanın cazibe merkezi Mardin’e değer katacak ve sosyal kalkınmayı tetikleyecek iş, ilişki, iletişim yaklaşımını netleştiren ve bu amaca hizmet edecek etkinliklerini projelendiren TDGD, şehri dünyanın en çok ziyaret edilen şehirlerinden biri haline getirmeyi hedefliyor.
Bütün görkemiyle akan Fırat Nehri’nin yanı başındaki saklı cennet Takoran Vadisi, “bilinir ve ziyaret edilir” olmayı fazlasıyla hak ediyor. TDGD, kanyonlardan şelalelere, bitki örtüsünden doğal oluşumlara pek çok güzelliği içeren ve 20 kilometre boyunca uzanan Takoran Vadisi’nin bir turizm çekim merkezi olması, dünyaca tanınması amacıyla bir Su ve Doğa Sporları Festivali’ni projelendirmiş bulunuyor.